1 Haziran 2010 Salı

E-Ticarette Başarı


Yazıma hiçbir başarı tesadüf değildir sözüyle başlamak istiyorum.Geçen seneki tez çalışmamda başarılı e-ticaret sitelerini inceledim sahipleriyle tanışma imkanı buldum.Öncesinde sektörün ilkleri oldukları için başarı yakaladıklarını düşünüyordum yani benim mantığıma göre o senelerde böyle bir projeyi bende yapsam benim projemde başarılı olurdu diyordum.Ancak gerçekten öyle değilmiş bir kere müthiş bir ileri görüşlülük örneği var.Hemen hemen hepsi sistemlerini kurmadan 2 sene çalışma yapmışlar sistem hakkında binlerce kişilik ar-ge çalışmaları yapmışlar .2 sene boyunca yaklaşık 30 kişi çalışmış.Sektörün arasında yayılan bir söze göre 4 üniversite öğrencisi geliştirmiş kendi uğraşlarıyla falan filan.Çok merak ediyorum kazanmadan 30 kişiye 2 sene boyunca maaş verecek finansı nerden nasıl bulmuş bu üniversitede okuyan arkadaşlarım :) Her başarı gibi bu başarıda kesinlikle tesadüf değil 2 sene boyunca o kadar derin çalışmışlarki adeta sistemi matematiğe döküp başarısızlık ihtimalini sıfıra indirmişler.Böyle sağlam bir altyapıyla gelmiş bu başarı ancak ekdikleri sözler hep aynı ''müşteri memnuniyeti''yani e-ticarette başarı=müşteri memnuniyeti

0 yorum :

Yorum Gönder