9 Nisan 2010 Cuma

E-Ticaret'in Keşfi

Gelişen global dünyada satış yapmak her geçen gün daha fazla zorlaşıyor.Birçok etken satış yapmayı imkansız hale getiriyor.
Küresel ısınmanın etkisiyle mevsim normallerinin değişmesi hammadde üretimini olumsuz etkiliyor bu olumsuzluk hammadde fiyatlarından ulaşım için kullanılan petrol fiyatlarına kadar yansıyor hal böyle olunca maliyet her geçen gün artıyor.Sonuç Yüksek Maliyet Düşük Satış
80'li yılların sonlarında amerika bu maliyeti düşürmek için sayısız çalışmalar yaptı.E-Ticaretin ilk somut örnekleride bu yıllara dayanıyor .Yapılan araştırmalarda alınan sonuçlar maliyetleri düşürerek pazarı genişletmektedir.
İşe en alt tabakadan başlandı; herhangi bir mahallede bir esnaf düşünün giderlerini ve kazançlarını analiz edelim.
Küçük bir esnaf olduğundan üreticiye ulaşamayacak ve malı 2. veya 3.aracıdan yani toptancıdan alıcak,gereksiz fatura ve kira giderlerinin yanında fazladan çalıştırılacak personel ile 1-0 geriden başlayacaktır.
Bu kadar fazla giderin yanı sıra birde çok küçük pazar hacmine sahip olması ticaretten çok intihardır.
Hal böyle olunca amerika ve avrupa ülkelerindeki kapanan işletmelerin sayısı her geçen gün arttı.E-Ticaret aktif satışı baltalamak bitirmek amacıyla değil giderlere yenik düşen aktif satışı kurtarmak amacıyla ortaya çıkmıştır.
E-Ticaretin en büyük özelliği minimum maliyet maksimum kazançtır.2009 Pazar hacmi 1,5milyardır hedeflenen ise 6 milyardır...

0 yorum :

Yorum Gönder